2018-02-26 09:35Pressmeddelande

Swedish Incubators & Science Parks med medlemmar skriver på SVT Opinion om entreprenörsvisum

Swedish Incubators & Science Parks med medlemmar skriver idag om förslaget för entreprenörsvisum på SVT Opinion för att säkerställa innovativa och kunskapsintensiva företags tillgång på kompetens och skapa fler hållbara jobb.

Debattartikeln finns publicerad på SVT Opinion.

Swedish Incubators & Science Parks - SISP - är den medlemsbaserade branschföreningen för Sveriges inkubatorer och science parks. SISP har 65 medlemmar över hela Sverige som tillsammans har över 5000 företag med drygt 70 000 sysselsatta. Fokus ligger på kunskapsbaserade, tillväxtorienterade företag och medlemmarna driver tillsammans ca 80 fysiska mötesplatser, erbjuder operativ affärsutveckling, driver eller samverkar ofta med kluster samt har Triple Helix-förankring. Flera medlemmar driver också affärsängelnätverk och såddkapitalfonder för investeringar i tidiga skeenden i tillväxtbolags uppbyggnad. Medlemmarnas verksamheter bidrar till näringslivsförnyelse, tillväxt och fler kunskapsintensiva arbetstillfällen. Läs mer på: www.sisp.se